tisdag 1 mars 2011

update today

Jäklar vad jag skrivit idag. Jisses. Känner mig som värsta storbloggaren trots fåtalet läsare! x) Hehe.

Tog ut min lilla pålle efter fikat. Kom på att jag skulle ha med mig mobilen ut också, parkerade D vid en liten hötuss som låg ute efter att jag hämtade och bar in höet igår och gick in. Kom på att mobilen låg i bilen och gick ut igen. Dóttla var taggad så när hon såg att jag vandrade mot henne och bilen så passade hon på att dra iväg på äventyr. Wojje stod inne och gnäggade, det låg hö på marken, vad gör min pålle? Inte bryr hon sig om det, nej. Hon drar ner till Maggan och Lasse och strosar runt där innan jag får tag på en väldigt nöjd tjej. Haha, livet är ett äventyr med min häst! Hade i alla fall jaktkandaret på, men knäppte av tyglarna till att börja med. Körde lite löst arbete, lekte och myste. Underbara häst, jag kände ren lycka när jag var på ridplan med Dóttla. Ren och skär lycka. Värme och glädje, enorm kärlek. Hade ett leende på läpparna under hela passet. Sista kvarten tog jag på tyglarna och jobbade lite öppna. Gick väl sådär, hon förstod mig inte riktigt och jag känner mig kass när jag inte känner mig hundra säker på att jag gör rätt. Avslutade och ledde hem min pärla. Har nu gett dem middags höet och nattat dem. Min vovve var också duktig och var med ute, hittade andra saker att leka med än att vara ivägen och störa matte!

Det blir bra till sommaren för då har jag förmodligen möjlighet att träna lite för en AR-människa.

Just det, det var ljust fram till 18.00 idag typ. Skönt! Våren och ljuset är på g!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar