tisdag 22 mars 2011

huvudvärk

Typ 6 eller 7 dagen med huvudvärk nu. Jag misstänker att det kommer från ryggen, spänningar i ryggen som ger huvudvärk. Det sitter i den övre delen av ryggen, typ från mitten av ryggen, upp över axlarna och nacken. Jag kan inte sova på min vanliga kudde då det ger mer huvudvärk. I natt provade jag att rulla ihop en handduk och ha under nacken, lite bättre blev det men inte mycket. Så i natt har jag vaknat 5549miljoner gånger för att ta bort handduken, sova utan någonting alls under huvudet, sova med kudden, byta till den ihoprullade handduken osv. Sjukt jobbigt. Och nu känns det som om jag har fått mer spänningar, i nedre delen av ryggen också. Faan! Musklerna känns allmänt trötta. Jag vet inte vad jag ska göra. Det liknar den huvudvärken jag hade i 3-4 veckor, doktorn trodde det var stress spänningar då. Då kända jag inte av några spänningar eller så utan hade bara huvudvärk, nu känner jag ju av spänningarna. Och har en sjuhelvetisk huvudvärk. Skulle behöva få en rejäl massage eller åka till en kiropraktor. Bläääh!

Aja, min gosiga hund ligger i alla fall och snusar under min haka. Hehe. Snart blir det till att masa sig upp ur sängen, trycka i sig frukost och min första huvudvärkstablett på typ 6 månader eller så. Sjukt bra för att vara jag, förr tog jag tablett så fort jag hade huvudvärk, nu håller jag mig tills jag känner att jag verkligen behöver, att det verkligen inte fungerar.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar