tisdag 22 mars 2011

God förmiddag

Jag mår lite bättre nu; efter att ha druckit fitline, tagit en treo-brustablett, druckit fruktsmoothie och ätit två mackor. Känner dock fortfarande av spänningarna i ryggen vilket irriterar mig som satan. Har försökt hålla humöret uppe i alla fall och tränat på lite trick med Ailo. Hon lärde sig att stå upp som en människa (ibland stod hon helt, ibland satt-stog hon dvs hon sitter sig ner och lättar med frambenen från marken, och ibland gick hon något/några steg när hon stod upp) och början på att krypa. Haha. Min underbara hund gjorde allt för skinkbitarna jag använde som godis. Väldigt kul att ha en så positiv hund. Poff så kunde hon det. Dock fungerar det ju inte utan godis men vi har ju bara börjat på att nosa på lite trick i alla fall. Jag som trodde det skulle vara svårt.... I och med att hon fortfarande är liten så blir det ju inte alltför mycket trickträning och liknande men man kan ju alltid börja lite smått :)

Bild från google.se

Nej, nu blir det lite hundpromenad och träning innan jag åker och hämtar Linnea som vanligt! ;) LITE HUVUDVÄRK SKA INTE FÅ STOPPA HÄSTERIERNA! För så är det ju, utevistelse och djur är läkande för en stressad och spänd person. Men det fungerar inte att plugga med huvudvärk, i alla fall inte bra! Ännu mindre att sitta på en lektion och få något gjort..

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar