tisdag 29 september 2020

Näring

 Näring. Jag behöver äta. Jag har varit vaken sen klockan 06, jag har joggat 6 km, jag har duschat och jag har startat tvättdagen. Jag har inte ätit än. Klockan är snart 11 och jag har druckit ett glas mjölk hittills. Jag har precis lagt in en macka i ugnen som ska ugnsrostas då jag inte har någon brödrost. Det tar bara lite längre tid. Men jag är på gång, jag ska få i mig en macka. Det är svårt att motivera sig till att äta när suget efter mat inte finns. Jag som aldrig haft svårt att äta, senaste åren har jag snarare ätit för mycket mat, för mycket godis, för mycket gott. Nu vänder sig magen ut och in när jag tänker på sötsaker. Och magen vill helst inte erkänna att den behöver mat. Men jag vet att jag och min kropp behöver näring, jag behöver få i mig mat för att fungera, för att må bra och för att återhämta mig. Så jag får kämpa på. Tvinga mig att ha en plan för mat.



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar