lördag 28 maj 2011

prommis

Blir så slö när jag är ledig. Gaaaaah! Aja, var upp och fixade hästarna åtta i morse, Chefen hade lämnat lite av natta maten och ville inte ha någon frukost alls, dock hade han ätit upp hö:et och han verkade fullt frisk och normal förutom att han inte ville äta sin kraft. Han har lämnat någon gång ibland när det varit mycket vatten i men nu var det knappt något vatten i maten så jag förstår inte riktigt varför han inte ville ha. La ut kraften i hagen och hoppas han äter upp det där. Han började i alla fall beta gräset i hagen när han kom ut så jag tror inte det är något fel på honom. Sen gick jag in och skulle kika på film men blev en bra bok och en stund till i sömnens land istället. Vaknade vid halv tolv, klev upp tolv och tog en långprommis med Åsa. 5 vovvar, jag och Åsa då, gick riktigt bra. Alla vovvarna gick dessutom lösa den mesta tiden. Skönt!

Nu har jag kikat på film; I am number four. Ganska bra film! Ska ut i stallet och mocka och sen blir det nog tömkörning eller dressyr för Dóttla. Jag ska dessutom försöka komma ihåg att mäta Wojjes hovar. Hehe.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar