måndag 14 mars 2011

Valpis

Ailo fick följa med in till stan idag. Först satt hon i bilen fram till 11.15 (började klockan 10 så inte så länge), tog en kort promenad då men Ailo kissade inte, gick sedan på lunch. Sedan gick jag en sväng till med henne runt 11.50 - 12.00. Hon kissade då och fick sedan sitta i bilen tills jag slutade vid 15.00, vilket gick super. Jag åkte då ner till badhusparken och promenerade runt med henne. Miljötränade. Vilket också gick underbart bra. Fick många komplimanger för min fina och duktiga hund, härligt att höra. Det värmer så gott då. Haha, känns dock som om hon gjort hela arbetet själv.

Vi kunde gå förbi en hund som satt och gnällde och var jättenyfiken på Ailo utan att hon skällde. Jag frågade då om det var okej om jag tränade lite med Ailo i närheten av den hunden och det fick jag. Nemas problemas där heller. Hon ville gå fram och nosa och drog lite i kopplet men det var bara att peta lite på bringan med skon så satte hon sig eller sökte ögonkontakt med mig. Superhunden. Den andra hunden satt och gnällde, åmade sig och drog lite i kopplet hela tiden så det kändes skönt att Ailo skötte sig så grymt bra.

Vi vandrade upp på stan en sväng också, tränade på att hon inte skulle dra i kopplet utan hålla koll på mig istället. Gick ganska bra, inte lika bra som med hund- och människomötandet men helt okej. Jag är stolt över min fina tjej och nöjd med dagen. Jag har precis varit ute och gått en prommis med min tjej då vi fortsatte med tänket att hon ska hålla koll på mig. Hon fick vara lös och så gick vi. Hon springer ofta i förväg så när hon är långt bort så vänder/ byter jag ritkning så att hon måste hålla koll. När hon kom springandes var jag väldigt positiv och lekte med vanten och/eller gav henne baconost (på tub). Jag tränade även på lite inkallning och fungerade riktigt bra. Härlig dag helt enkelt! Och nu har jag en trött vovve.

bild från dagen jag hämtade hem mitt hjärta

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar