måndag 14 mars 2011

psykiskt trött

Skolan, Ailo, städa under diskbänken här hemma, blogga + läsa bloggar, laga mat och äta mat, smågräla med bror  = slut i huvudet. Masade mig ut i stallet efter maten. Kände mest bara för att gå och lägga mig men fixade hästarna och fick en liten idé. Jag gick och hämtade ett grimskaft, gjorde om det till ett "strypkoppel" och tog på Dóttla det. Ledde ut henne från hagen med halsringen och lät Wojjeponken vara kvar, sedan tog vi en lugn och väldigt kort men skön promenad. Jag lät mig själv vara trött, vara psykiskt ur balans. Jag lät mig helas av min underbara häst. Efteråt hade jag så mycket mer energi. Jag valde att "jobba" lite mer med Ailo och tog den där kvällspromenaden som jag skrev om i förra inlägget. Hon ger mig så mycket, min häst. Bara att vara, att kunna gå en kort runda med henne är magiskt. Inget speciellt egentligen, men magiskt för mig. Hon är min laddare. Trots våra meningsskiljaktigheter så är vi som handen och handsken. Gjorda för varandra.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar