fredag 4 mars 2011

På g

God morgon mina vackra läsare! Vad bjuder er dag på idag?

Min har hittills bjudit på utfodring av hästar, promenad med vovvar, nerpromenerade soptunnor, Fitlinedrink, Bellas egna proteinsmothie och nu lite härligt bloggande. Ska snart stuva om lite i min lilla bil och fara in till skolan. Det blev så i alla fall. Jag har endast en lektion på fredagar; roliga timmen. Typ. Det betyder fika och lite olika "bidrag" från oss i klassen. Tex. ett musikquiz, ett konserttips, boktips, bra upplevelser, allsång eller ja, lite vad som helst. I och med att lektionen bara är en timme tänkte jag låta Ailo följa med och sitta i bilen under lektionen, för att sedan miljöträna lite i staden. Men det beror på om det fungerar att fixa till bagaget till valpsäkert område och om jag får in ett sådant där "grönt kompostgaller" så att hon inte kan hoppa fram.

Jag ska också försöka besöka Tasseborg som Tanja tipsade om, hon trodde de hade hundmaten Eukanuba där. Kikade på internet och enligt deras hemsida ska de ha det. Jag förstod dock inte riktigt var det låg så det blir intressant då jag har noll lokalsinne! x)

Just det, jag gjorde ju en egen proteindrink nu i morse. Här är receptet på den:

1 banan
1 rått ägg
1 - 2 dl rismjölk (fungerar med vanlig mjölk också!)
1 - 2dl frysta hallon/blåbär
1 tsk vaniljsocker

Mixa ihop allt detta och drick. Man kan ju variera drinken som man vill! Gillar man inte banan kan man ju ta lite juice istället då det tar bort äggsmaken, fungerar med vilka frysta bär som helst, eller nästan vilken frukt som helst. Bara att köra på det man tycker om!
Bild hittad på google!


Nej nu ska jag ut och stuva om i bilen, se till att vi kommer iväg!
Puss och hej!

1 kommentar: