fredag 4 mars 2011

Hej på er

Här är det snuskigt tråkigt väder. Det är plusgrader, molnigt och regnigt. Vi har ju fortfarande väldigt mycket snö här i Jämtland så ni kan ju tänka er hur fult det är här just nu. Snön är snuskgrå och vägarna är en endaste sörja. I morse var det sol och bara det gjorde mig glad men nu när det regnar och är molnigt så sjunker humöret och inspirationen flyger iväg. Usch.

Men Ailo skötte sig super idag. Satt ensam i bagaget under hela lektionen och gjorde absolut ingenting busigt. Tog ut och rastade henne innan jag, Lina och Sofia gick till matan och åt hamburgare. Sedan gick jag och Lina på promenad med Ailo runt i stan. Ailo drog knappt alls i kopplet och följde med bra. Så enkel hund! I och med att det regnade så blev det bara en kort stund på stan innan vi åkte till Tasseborg som visade sig vara en grymt bra husdjursbutik. Jag gillade den skarpt! Dock har jag aldrig hört talas om den förut och än mindre sett den när jag varit vid blåcenter. Haha! Men Ailo fick följa med in där och vi hade tur. Vi fick en 3 kg påse hundmat (Eukanuba)! Så nu provar vi det, 1 dl om dagen får hon då mamma och pappa har varnat mig för att det är väldigt "bra", lite för kraftigt, proteinrikt. Förutom Eukanuba så äter hon torrfoder från Doggy.

Det kom in en svart labbe (tror jag det var?) och då blev Ailo lite upphetsad. Skällde och ville hälsa, men jag promenerade då bort med henne, runt lite varuhyllor och sådant och då lugnade hon ner sig på en gång. Jag vill ha en lugn hund, så när hon visade lugnt beteende fick hon titta på den andra hunden (inte gå fram alltså, bara gå så att hon såg den) och när hon hetsade upp sig vandrade vi runt hyllor. Men det gick bra det med, vi behöver träna på det här med att se andra hundar utan att få hälsa. Att gå förbi hundar på stan fungerar, som jag nämnt tidigare, men att vistas med en annan hund utan att få hälsa är frustrerande.

Därefter skjutsade vi hem Lina innan vi åkte till Brunflo och hämtade upp Cornelis. Så nu sitter jag alltså hemma. Jag vill ut och rida men om ca en halvtimme ska jag brumma iväg till vår granne Bocke som ska kika på min bil. Han ska se se om det går att laga mitt avgasrör eller om vi måste beställa hem grejjor. Och så ska han kika på listerna till dörrarna då det låter som om man har en dörr/ruta öppen när man kommit upp över 60-70 km/h. Så jag får se om jag hinner och orkar rida/jobba med hästarna ikväll.

I morgon blir det jobb i badhusparken för min del. Fick hoppa in och jobba med Annelie i kiosken. Ska faktiskt bli skoj! Dock jobbar jag också nästa helg i vinterparken, men då i matbodarna med min bror Viktor.


Hur har er dag varit? Bra, mindre bra?

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar