fredag 4 mars 2011

car

Brummade iväg till vår granne som svetsade ihop avgasröret på mindre än en halvtimme. Skönt! Haha, nu låter bilen betydligt mindre och förhoppningsvis minskar bensinkostnaderna! Dessutom limmades listen till förardörren dit och jag fick med mig en tub lim hem för säkerhetsskull. Jag älskar våra schyssta grannar!



Ailo fick åka med dit också. Skötte sig bra även där men gnällde lite på slutet då det blev tråkigt och lite kallt.
Vi for hem igen och träffade på Maggan som varit och skämt bort mina hästar med äpplen. Vi beslutade oss för att ta en promenad med våra vovvar och så blev det. Jag hade Moa och Fanta i koppel ner till deras gård, där släppte jag Moa så att hon och Ailo fick hälsa på Maggans och Lasses hundar Mejja (kullsyrra till Moa och Fanta, de föddes hos Maggan och Lasse men Tilde, deras mamma, har vandrat vidare till de eviga jaktmarkerna) och Stina (också engelsk setter). Vi hann inte så långt innan vi bestämde att vi skulle släppa alla hundarna i fortet, en hage med fårstaket runt om, så att alla kunde springa och busa i djupsnön och träna lite ryggmuskler. Alla tyckte det var superroligt att få rejsa runt, men Fanta ville mest röra sig mot utgången. Efter kanske en kvart fångade vi in Fanta och fortsatte promenera. Moa drog iväg in till skogen och kom tillbaka först när vi var tillbaka vid Maggans gård. Promenerade hem och fixade hästarna, gav dem kvällshöet, kraftfoder och fyllde vatten. Sedan gick jag in och gav hundarna mat och nu lagar jag mat tillsammans med mamma.

Hehe, mamma beställde precis en massage av mig. Sköj!


Have a nice evening!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar