söndag 13 mars 2011

Ö&B

Efter jobbet åkte jag och brorsan förbi Ö&B då jag tänkte kika på ett lite snyggare *töntigare/gulligare* men ändå billigt halsband till min fina vovve. Det blev inget halsband men vi kom hem med en "transportbur" istället. En sådan som på bilden nedan.

Bild hittade via google.se
179 kronor fick jag ge för buren, sjukt billigt alltså. Min tanke är att detta ska bli Ailos portabla sovplats.. Jag har kikat runt lite och haft funderingar på att köpa en tygbur så nu när jag hittade en billig så slog jag till. Just nu ligger Ailo i buren, bredvid mig, i sängen och snusar. Jag har så stor säng att den får plats utan problem, det finns forrtfarande bra med utrymme kvar. Skönt! Dessutom är det nätfönster på båda långsidorna med "gardiner" som går att sätta för. Och självklart finns ett handtag uppe på så att den är lätt att bära. Ska jag åka tåg eller buss så är den lätt och smidig att ta med, plus att den går att vika ihop jättebra. Jag är nöjd över mitt köp, helt klart! Och skulle hon växa ur den kan jag alltid använda den till min kissekatt Rasmus, även om den blir lite väl stor till honom. Hehe. Jag ska försöka köpa en ny metallbur också, som ska få plats i bilen så att hon kan åka säkert. Jag funderar också på att köpa en säkerhetssele till henne då hon gärna får sitta i framsätet när jag kör bil, alltid bra med variation.

Just det, jag läste ut boken Inkallning är så mycket mera av Memea Molin. Den var väldigt intressant och tänkvärd, bra skriven och med väldigt många bra tips och övningar. Dock var det mycket att ta in då jag sträckläste den (jag har ett ganska slappt jobb i Vinterparken så när jag inte har några kunder kan jag läsa). Jag började läsa den lite igår kväll och läste ut den idag, men det bästa är nog om man kan ta något eller några kapitel i taget och träna på de övningar som står där innan man läser vidare. Jag fick väldigt mycket inspiration så det bara kliade i fingrarna efter att få gå ut och testa. Det blir till införskaffa lite böcker märker jag, att läsa dessa valp/hundbäcker om och om igen kan inte vara fel! I och med att jag läste igenom boken så snabbt så missade jag nog hälften, eller om jag redan glömt hälften. Men som sagt, grymt bra inspiration och nyttiga tips och bra beskrivna övningar! 

God natt! ;)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar