söndag 13 mars 2011

chaufför

Jag blev chaufför en sväng, nyss hemkommen. En granne + vänner som ville ha skjuts till krogen, klart jag ställer upp! Fick ju 300 spänn som tack, sitter gött i en fattig students ficka! Min fina vovve fick följa med som bilsällskap och skötte sig utmärkt. Jag har fortfarande inte fattat att denna underbara hund är min. Hon är så, så, så underbar. Fantastisk! Enkel, okomplicerad och rolig.

När jag kom hem passade jag på att fixa hästarna också, så jag har varit hemma en liten stund i alla fall. Köpte pringles och sura bilar så nu kan jag svulla i min ensamhet då mamma och Cornelis gått och lagt sig. Jag ska väl också kila ner i sängen tillsammans med Ailo eftersom jag jobbar imorgon också. Hehe. Dock har jag ju sovit en stund redan.

Just det, jag hörde på radion (blev ju chaufför innan melodifestivalen slutade) att Erik Saade vann. Jag tror att han kan ha en chans att få upp Sverige på Eurovisionlistan, men det är ju ingen vinnarlåt enligt mig. Själva texten är ju inget underverk direkt. Fast det är väl kanske ingen av melodifestivalens låtar. Det hade varit pinsamt om Danny vann då han i princip bara upprepade The Club x antal gånger och sedan hade någon mening som text. Jag tycket att The Moniker kunde ha fått vinna, eller han som rappade. De hade sköna låtar, glada och lite annorlunda men på bra sätt.





Men som sagt, jag tror Sverige kan komma ganska långt med Saade då han är snygg och härlig att vila ögonen på, hans låt är enkel och rytmisk så man får den snabbt på huvudet och kan nynna med.

God natt på er, puss

1 kommentar:

  1. Haha jag tyckte också att the moniker och swingfly var bäst!

    SvaraRadera