tisdag 22 februari 2011

Härlig dag

Det har varit kallt här idag. Varmt i solen men kallt i skuggan och i allmänhet på grund utav vinden. Men vid 12-13-tiden tog jag med Ailo ut och träffade Carro, Josefin och Mackan, och Nijak såklart. Vi vandrade ner till konsum, och Ailo fick ha sitt täcke på. Ailo och Nijak fick sitta utanför och vänta, BRA TRÄNING FÖR MIN VOVVE.

Handlade lite grejer, tog med alltihop och allihop hem till Carro där vi skar grönsaker, halloumiost och bytte lite koppel till Nijak innan vi stack ut i kylan och grillade. Självklart kissade min hund på filten. Hehe. Men hon är ju lite så, vill gärna ha det varmt om tassarna och rumpan när hon ska uträtta sina ärenden. Fast hon hade både kissat och bajsat en liten stund innan så jag funderar på om hon börjar komma upp och bli könsmogen nu. Då väntas väl trotsåldern snart? Haha

Nijak 11 månader, ännu större nu och växer fortfarande! 

Min fina tjej!
Aja, vi hade det jättemysigt och vi kunde faktiskt vända på filten (som var ett gammalt täcke) så att vi kunde använda det i alla fall.Skönt. Min lilla vovve var i alla fall riktigt duktig och fick vara lös en stund på slutet. Men hon blev lite kall så när jag ätit upp mina hamburgare och min ost så fick vi packa ihop och bege oss hem, sedan dess har min hund varit lite trött. Mycket att titta på och tänka på idag. Dessutom var inte Moa och Fanta med så hon fick vara lite ensam med alla nya intryck, och hon sköter sig mycket bättre och är mycket lugnare när Moa inte är med. Åååååh vad det stör mig.

Under hela dagen har jag nog varit ute med hundarna runt 7 gånger allt som allt, men det blir ju så när man har valp. Och i och med att jag tycker så "synd" om Moa och Fanta, att de ska behöva sitta inne och inte får springa lösa här, så har jag tagit med dem ut alla gånger förutom på turen med Carro och co då. Så under tiden här i Åre har jag inte åkt skidor men faan vad jag promenerat med hundar. Hehe. Dock var två av dagens sju gånger bara en pinkis på gårdsplanen. Men annars har mina dagar varit liksom denna, full med hundar och promenader.
Dogwalker...
Nu i kväll har jag och pappa bjudit Carro, Johan och Josefin på en snuskigt god middag! Och nu väntar nog sängen för min del så vi ska upp tidigt imorgon och köra hem.

Puss på er allihopa!

1 kommentar:

  1. Du, jag vill faktist att du kommer till Åre snart igen för gud va mysigt att få umgås med hundfolk/släkt och Ailo är såå himla duktig liten tjej! vi saknar dig här! tack för senast, de var så mysigt och tack för middagen de var såå god mat!! kramar från oss!!

    SvaraRadera