fredag 21 januari 2011

Left overs

Nu ligger jag och Ailo i sängen och känner oss som värsta left overs. Eller jag gör det. Ailo har precis slickat klart mitt öra och lagt sig till rätta på min axel. Therese och Provne har packat  ihop sig och bilat iväg mot Klimpfjäll, så jag känner mig lite ensam. Jag är bra för Therese och Therese är bra för mig, vi aktiverar varandra. Trots att jag har haft huvudvärk vissa kvällar så har jag plötsligt stått och lagat mat, ridit, städat eller pluggat i alla fall. Therese har gått runt och städat och fixat i vårt hus så att jag i princip blivit tokig, det har fått mig att känna mig lat och dålig vilket har lätt till att jag ignorerat orkeslösheten och huvudvärken och hjälpt till. Hon har alltså fått mig att orka mer, göra mer, vilja göra mer. Och nu har hon åkt. Det känns tomt på något sätt! Vad ska jag nu göra? Jag orkar ju inte göra så mycket alls nu, innan jag ska åka och jobba. Gosh. Haha, i-landsproblem! Mina funderingar har gått mellan att sova, kika på film eller tömköra Dóttla med Wojje som löshäst. Just nu lutar det åt att sova/kika på film. Jag borde plugga, städa och tvätta. Waaaay to go Bella.

Jag älskar att göra saker som är roliga. Tillsammans med någon annan blir till och med städning roligt. I och för sig gillar jag att städa mitt rum, men det är inte samma sak. Det är min skit. Resten av huset är liksom andras skit. Också. Och där blir det skitigt så snabbt, oavsett hur mycket man städar. Dessutom är det typ bara jag och Therese som hållt igång städningen i veckan medan mina bröder spelat data, inte så uppmuntrande. De skitar ner och vi har städat. Typ.

Aja, nu blir det vila och lugn för mig och Ailo, för det har ju varit ett sjujäkla hålligång medan Therese och Provne varit här, och vi kanske behöver vila lite nu? :)

1 kommentar:

  1. Skönt att vara hemma och slippa städa så mycket men jag saknar er med! :D

    SvaraRadera