lördag 1 januari 2011

Horsie

Nu när jag köpt Ailo och hon är liten så får hästarna väldigt lätt arbete. Eller rättare sagt, jag arbetar Trú som vanligt men de andra två får komma ut när jag känner för det. De lider ju verkligen inte då de går på lösdriften, dock kommer ju Dóttla vara ett riktigt energiknippe då jag väl arbetar/sitter upp! Men om några veckor räknar jag med att Ailo ska kunna följa med på de flesta kortare markpassen med hästarna, såsom lösarbete, longering, tömkörning och promenader. Så klart inte alla och inga jobbiga/långa då hon är liten valpis! Men ändå, följa med ner till grannarna och sitta på en filt en stund när jag jobbar på ridplan eller följa med ut under tömkörningar osv. Ska försöka köpa en liten hundjacka till henne så att hon kan hålla värmen lite bättre när vi är ute då hon är korthårig.

Jag längtar efter att börja jobba min älskade Dóttla igen, träna upp muskler, mjuka upp och fortsätta utveckla oss! Hon har verkligen tappat muskelmassa de senaste månaderna pga den månadslånga vilan hon hade, kylan, min sjukpeiriod, jobbet, kylan igen och nu Ailo, precis i den ordningen också. Aja, jag får ju mycket mer tid över när Trú åkt hem till sig i månadsskiftet och Ailo vuxit lite! Vill också börja rida/arbeta Wojje då han är så grymt duktig. Vill bygga upp honom och hans muskler och få fram den där riktigt vackra sagoprinsen som gömmer sig under kulmagen.... Haha! Men det är ju rätt skönt att han i alla fall har världens bästa skötare; Linnea! Hoppas hon kommer hit imorgon som planerat, då vi ska ut och rida på W och T tillsammans.

Och just det, det här ska vara en hästblogg men det är också min blogg och som ni ser kommer Ailo nämnas en del här också! Hon har fått en egen kategori till och med, och nu tillhör hon ju min lilla flock. Men så är det ju, häst- och hund-världen är ofta sammanlänkad!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar