torsdag 15 oktober 2020

Inte bara skit


Våga vara i känslorna, våga släppa ut dom. Älta. Skriv. Sänk kraven. Det fungerar. För en stund kan känslorna blekna bort, låta en vara nöjd, glad, älskvärd. Sen kommer nästa våg med känslor som sköljer över mig. Skvalpar in och ger mig en kall dusch. Men det blir ändå lite bättre, vecka för vecka. Långsamt, långsamt. Lite lättare att andas. Jag har klarat av att ha grabbarna 5 hela dagar. Det har gått bra, även om jag känner mig ledsen och otillräcklig. Om några timmar åker de hem till Johan och det dröjer en vecka till nästa gång. Det har varit tufft att försöka hålla ihop det som förälder samtidigt som jag har jobbiga känslor som vill komma ut. Men jag har fått hjälp, fått lite andrum ändå. Axel har hängt med Viktor två eftermiddagar, mamma kom hit och sov här en natt och passade ungarna en stund igår. Nästa fredag åker jag, barnen och Cornelis upp till Malå och hälsar på min pappa. Det ser vi framemot! 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar