måndag 2 april 2012

nice

Nu har jag strukit på lite  hästliniment på mina stackars ben som förhoppningsvis mår bra av behandlingen. Jag nämnde ju tidigare idag att jag fick ont i ena vaden under min jogg-runda och jag hoppas linimentet ska ge en hjälpande hand så att det inte blir något  mer eller förvärras. Jag har ju varit med om benhinneinflammation en gång redan, not nice, så det vill jag inte åka på igen! Har inte ont just nu och har inte känt något mer under dagen så det är nog inget farligt alls. Men eftersom jag haft problem med onda knän och lite annat smått och gott så känns det som att lite försiktighet kan vara på sin plats. Något jag inte har nämnt under mina tre träningsveckor är att jag kände av både knän och höfter från  början. Men nu har jag fått lite bättre muskler, antagligen lite mer teknik och kroppen har börjat vänja sig så nu gör det inte ont någonstans, förutom i vaden idag då. Man ska skynda långsamt! Men det är ju så svårt ibland, jag vill ju vara bra på en gång! Haha!

Jag hann med mina planer trots att jag var väldigt segstartad och det känns väldigt skönt. Lägenheten är städad, sängen renbäddad och disken tagen. Dôttla fick komma ut på en barbacka tur som vi alla tre njöt av. För Ailo följde ju också med! Under de gångna veckorna har det inte blivit så mycket ridning och hästeri alls, så Ailo blev överlycklig när hon insåg att hon skulle få följa med ut på en ridtur. Dôttla såg inte så ledsen ut hon heller... Och vilken fin och härlig tur det blev! Den behövdes verkligen! I morgon blir det nog lite njutning i hästhagen, att bara vara, var rätt länge sen jag myste i hagen med hästarna. 


Nu ska jag äntligen kika på en film innan jag stämplar ut för natten!
Puss och hej, leverpastej!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar