onsdag 31 augusti 2011

Åre BB

Sitter just nu och fikar på ÅreBB efter att ha hjälpt Papi att städa och bädda i lite rum. Jag och Ailo överlevde den 12 timmar långa tågresan hit (utan rastningar) och mår bara bra. Än en gång blir jag imponerad av min modiga och grymt coola hund. Att säga att hon skötte sig bra är en underdrift. Vi träffade på 4 olika hundar under resans gång varav två var 11 månader precis som Ailo. Men ingen kom i närheten av Ailos exemplariska uppförande. Helt kolugn under hela resan, satt största delen av resan i sin bur och gav inte ett ljud ifrån sig. Tog ut henne några gånger så att hon fick kika på de andra vovvarna och då var hon ju såklart intresserad av dem och gnällde lite när hon inte fick hälsa men efter ca 5 min var hon tyst och lugn igen.Underbara, fantastiska Ailo! Jag skrev förut att hon har varit så enkel, så lätt att ha att göra med, att jobba med. Jag förstår fortfarande inte vad jag gjort för att få en sådan bra, klok och lugn hund! Så enkel hund. Jag väntar fortfarande på att den där jobbiga biten ska slå till, men den verkar mer och mer avlägsen....!


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar