söndag 17 april 2011

Äventyret

Följde med min kompis Josefin fram och tillbaka till Timrå igår. Hon tävlade sin storhäst Light och jag fick nöjet att leka fotograf. Eller egentligen medföljande kompis, men jag pillade mest på Josses systemkamera och blev därför hennes alldeles egna amatörfotograf. Hehe. I första klassen gick det inte så bra men i andra klassen gick det bättre. Dock rivningar i båda klasserna så det blev ingen placering.

Det var kul att följa med och kika, jag som inte varit ute på så många hästevenemang på typ 7 år... Men man får ju sina funderingar i hur människor behandlar sina djur. Stackars hästar säger jag bara, människor är dumma!

Ska ta med mig datorn i morgon och få in bilderna jag fotade då Josse tar med sig ett usb till vår idrottslektion på måndag. Gött. Då får ni se lite bilder, om det blev något bra. Det är ju så himla svårt att fota bra i ett ridhus, men jag tycker ändå att jag fick till det hyfsat okej för att vara första gången jag pillade med Josefins kamera. Jag körde dessutom helt manuellt, vilket jag tar lite kreds för, hehe. Vad jag bör nämna är väl att jag inte har någon egen systemkamera, jag gick fotoografisk bild förra året och fick låna skolans, men annars är jag nästan helt grön på systemisar. Får ibland pilla lite på Annelies eller Linas om jag har tur men det händer inte så ofta. Då menar jag inte att jag inte får pilla på den utan att det just inte händer så ofta att kameran är med...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar