måndag 7 mars 2011

stängning

Jag hade stängningen på jobbet idag. Ganska skön jobbdag ändå, blev dock lite småirriterad på de sista kunderna. 3 min i 7 kommer det in en gubbe som väljer att sitta kvar och äta. 3 min över 7 kommer det in en annan kille och säger; när stänger ni?

-Typ precis just nu!
- Ja jag trodde det var något sådant, men kan jag beställa och springa hem och hämta pengar?
- Visst kan du det! (Sparkar hårt på någon stackars sate i mitt huvud!)
19.15 gick kille nr 1, 2:an skulle ta med sig hem.

Men det gör ju ingenting. Jag måste bara jobba över 20 minuter. Vi beräknas vara klara 19.30 och jag blev kvar till 19.50.

Åkte sedan till badet som har öppet till 21.00. Kassan hade stängt. Blev lite mer irriterad. Närmare arg faktiskt. Plus jag fick veta att det kostar 100 spänn för att få bada, och 200 för att få gymma och bada. I Brunflo kostar det 20 spänn fast de stänger 20.00. Bajs på dyra ställen!

Aja, får försöka sticka ut och springa imorgon bitti. Eller promenera. Eller rida......
....Innan Sibylla kallar igen, klockan11.00  till 19.30 imorgon....

Nu blir det natten! Puss

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar