måndag 7 mars 2011

Mysigt

Det har varit supermysigt idag! Först tog jag och Linnea en skrittur på Dóttla och Wojje, runt Kristofferssonrundan. Ailo fick också följa med. Kristofferssonrundan är 3.3 km lång och vi har promenerat den med Ailo och det fungerar bra. Hon blir inte trött och visar inga andra täcken på att den är lång så då tyckte jag att det var dags att prova låta henne följa med hästarna runt. Vilket gick super. Det kom tre bilar under turen vilket också gick bra, Ailo sprang om en, sprang in på en gårdsplan/uppfart vid mötet av den andra, och satte sig  mellan mina knän på den sista. Härligt att det fungerade. Hon följde efter hästarna och var med på hela turen, lyssnade bra och var allmänt bara duktig. Dóttla skötte sig också över förväntan idag. Var väldigt lugn och lyssnade bra, försökte inte dra iväg nästan någonting. Det var en gång då Wojje flåsade oss i nacken och stressade henne som hon töltade/travade iväg en bit men ganska snabbt varvade hon ner och tog skritten igen! Härligt!

Efter ridturen så satte jag in D i stallet medan Linnea tog ner W till ridplanen och jobbade lite där. Jag tog fram hundpulkan och lät Moa dra den. Jag och hundarna vanndrade förbi ridplanen och ner till Maggan och Lasses skog där jag kapade några små granar och en liten sälg till hästarna.

Därefter blev det lunch för mig och Linnea innan jag stängde in Ailo i hundburen inne för att hon skulle vila en stund, och så tog jag Moa och Fanta i koppel och promenerade runt Kristofferssonrundan medan Linnea skrittade Wojje.



Hästarna har fått kvällsmaten redan nu eftersom jag ska åka och jobba och inte kommer hem förrän sent ikväll, om jag gymmar eller simmar då. Antagligen är det lottöppning med massa tanter här ikväll så det blir ju kul att komma hem till. Hehe.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar