onsdag 23 mars 2011

Ont i magen, wtf!?

Halv två idag, magont. Helvetes djävla mage. Svidande smärta i hela magen. Åkte hem från skolan och tog ett bad, värmde riskuddar och la mig i sängen och väntade på att smärtorna skulle ge sig. 5 timmar senare, fortfarande samma smärta. Eller värre egentligen. Det gick bra när jag låg ner, egentligen gjorde det inte  mindre ont, det var bara skönare, men när jag reste mig upp ur sängen och gick ner. Aj. Smärta, ont, aj. Ringde tillslut sjukvårdsupplysning. 5½ timmes magsmärtor. La mig på golvet, var i telefonkö. Ringer pappa, tar tempen. 38.2. Lägger mig på golvet igen. Någon sticker kniven i mig. Långt ner, jag dör. Fast så var det ju inte, det bara gjorde så djävla ont. Men smärtan släppte. Allt släppte. Jag tryckte bort telefonkön till sjukvårdsupplysning. Pratade med pappa. Underbart när smärtan släppte. Morfar kom. Jag ringde sjukvårdsupplysningen igen, morfar och pappa tyckte det. Jag insåg att jag fortfarande hade ont, att det släppt så skönt men att det fortfarande satt kvar lite grann. Sjukvårdsupplysningen svarar, långt samtal. Går febern upp igen eller om det börjar göra mer ont så ska jag åka in till akuten, men jag kan avvakta nu. Just nu är min kroppstemperatur nere på 37.7 och jag har fortfarande lite ont i magen. Jag hatar min kropp. Jäkla skitkropp. Kan jag få vara frisk någon gång?

1 kommentar: