onsdag 9 mars 2011

Dumhunden

Dumhunden Fanta kom nyss in från en 3 timmars lång självmotionering. Mamma var dum nog att släppa ut alla tre hundarna lös när jag gick ut i stallet och tjoff så var Fanta borta. Vägen tillbaka gick spikrakt genom duschen, till hennes förtret. Skitig hund! Aja, hon är ju tillbaka nu i alla fall och jag tror jag vet vart hon drar nu. Tidigare idag, när jag promenerade med hundarna runt Kr-rundan, så träffade jag grannen. Han berättade att han lagt ut fisk. You see? Fanta drar järnet hem till honom och kalasar på fryst fisk i några timmar. Rullar sig i skiten och mår allmänt gott. Får se till att hålla henne kopplad tills fisken försvunnit. Det konstiga är ju att det är FjantaFanta som drar iväg, hon som oftast är den "lydiga" hunden. Fega hunden. Hehe. Moa är den som brukar hitta på sattyg,  såsom att vara på bordet, dra i väg i hundra åttio och stänga av öronen osv. Konstigt att hon inte dragit iväg för att gotta sig. Hmm... Aja, får helt enkelt fortsätta gå promenader med kopplade hundar. Önskar jag hade mer tid så jag kunde träna Moa och Fanta lite bättre nu men it is how it is.

Btw; me löööööööööv Scrubs!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar