onsdag 2 mars 2011

Dogwalk and food

Tog en härlig promenad med hundarna på sjön! Supermysigt, men jag blir så less på Moa. Just nu är hon inne i en period där det där med att lyssna inte står uppskrivet på schemat någonstans. När de gick kopplade så drog hon och när de fick gå lösa så fick man ta den bestämda/irriterade/arga rösten för att hon ens skulle bry sig. Egentligen skulle Moa behöva en egen träningsperiod, där man bara fokuserar på att träna henne. Det tar så mycket av min energi att gå med Moa och Fanta när jag bara vill och behöver lägga energi på Ailo. Men samtidigt behöver ju alla tre komma ut och för att det inte ska ta hela dagen så blir det alla tre tillsammans.  Men Ailo sköter sig i alla fall bättre än Moa. Hehe!




Jag har precis ätit upp en jättegod lasange som jag lagade till mig, mamma och Cornelis. Nu drog de två iväg till Haga så jag är ensam hemma en stund. Borde plugga men orkar inte riktigt det just nu. Får köra stenhård pluggning på fredag. Tror ni jag lyckas med det?

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar