onsdag 9 februari 2011

Shame on me!

Kom hem sent och har precis varit ut och gett hästarna nattamaten och middagshö:et. Shame on me! Borde inte ha blivit så sen men så blir det ibland. Dock har de ju halm att tugga på men det känns ju ändå dumt att de inte fick middagen vid fyra som vanligt.

Under tiden mina pållar fick stå utan mat så satt jag med mina två klasskompisar Lina och Sofia hemma hos Sofia och fikade. Och snackade en massa! Välbehövligt mitt i allt som är mitt liv. Mer än välbehövligt! Ibland känns det så otroligt skönt att bara sitta och snacka över en kopp te, visserligen fick vi en varsin semla också som också bidrog till den goa stämningen men usch vad skönt det var att bara sitta där och bara vara. Sådana tillfällen behövs verkligen! Att bara stanna upp, göra något oplanerat men mysigt och skita i alla måsten för tillfället. Gosh. Eller ja, inte skita i dem helt, men lägga bort dem för en stund.

De senaste dagarna har Dóttla fått vila då vädret och tiden  inte samarbetat med mig. Inte orken heller för den delen. Men men, imorgon slutar jag vid 12 så får skynda mig hem, pyssla om hästarna, hämta hö och mysa med Ailo då. Dessutom tror jag att jag får vara ledig från skolan på fredag, ska fråga det, och då börjar jag jobba klockan 3 på Sibylla. Hela morgonen och dagen kan ägnas åt hästerier och hundar! Härligt. Sedan ser det ev. ut som om att det vankas klassfest på fredag eller lördag, skoj. Och om jag får tag på John blir det miljöträning för Ailo i badhusparken igen och så får hon träffa Johns unghund! Hoppas på det i alla fall.

Lämnade in mitt CV på Stocketitt idag, hoppas på lite extrajobb där framöver, förutom Sibylla. Är ju i behov av lite cash nu...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar