fredag 18 februari 2011

Sagoprinsen

Hehe kassa mobilbilder, plus att linsen hade immat igen.







Tog ner sagoprinsen till ridplan för att jobba lite med honom. Tror ni jag blev paff eller när han börjar trava runt mig och köra cirkling-game av sig själv. Sötnöten. Stannade och vände upp bra men ville först bara trava i ena varvet. Efter några försök fick jag honom dock att trava lite i båda varven. Han ville inte galoppera eller skritta, bara trava. Knashästen. Haha. Han fick göra lite som han ville då jag inte kört så mycket NH med honom alls. Therese har kört jättemycket NH med honom så han är grymt duktig och jättesnabb på att reagera, bara man tränar med honom. Eftersom jag inte tränat så mycket alls med honom och han nu bjöd upp till det själv så höll jag det på den nivån. Han fick göra lite som han ville. Efter en stund satt jag upp och började jobba med att länga ut kroppen. Voltarbete med öppnor och lite sidförande skänkelarbete. Gick fin fint och på slutet travade jag honom något varv på volten åt i både höger och vänster innan jag avslutade. Jag höll väl på i ca 40-45 minuter med honom och han var riktigt fin. Lite stel är gubben allt men det får man ju vara när man är 19 år och nyss igångsatt.

Något som inte syns så bra men som märks på honom är att magen har börjat smalna av, och ryggmusklerna börjat komma upp. I november - december såg han hemsk ut. Klotrund mage och inga ryggmuskler. Det var typ "hål" vid manken. Det berodde ju på att han var dålig en längre period då. Men nu börjar han bli finare igen. Det är mycket jobb kvar, väldigt mycket jobb kvar om man vill ha honom riktigt fin i kroppen. Men han är bra mycket finare nu än då i alla fall! :)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar