onsdag 19 januari 2011

snart 200

Mitt 199 inlägg på den här bloggen. Grattis till mig! :D Eller kanske till er läsare, om ni tycker att min blogg är intressant? Haha!

Ja, idag var det än en dag i skolan för mig och en dag i hundgården för Ailo. När vi kom hem (jag och Therese) så var det två vovvar som var glada att bli utsläppta. De rejsade runt som två yrväder och livet lekte med dem. Ailo kissade på en gång, och sprang till vattenskålen så fort vi kom in. Själva "lekstugan" är ju bara isolerad så det blir ganska kallt där, så vattnet i vattenskålan hade ett tunt lager is på sig. Inte konstigt att valpen var törstig! Men i "lyan" är det ju varmt i alla fall. Jag kikade runt med hjälp av en ficklampa och såg inga kissfläckar och inget bajs i varesig hundgården eller i huset. Aja, det är ju skönt att hon inte gjort något "inne" i alla fall! :) Jag hoppas hon börjar utnyttja utedelen av hundgården till toalettbesök framöver.

I morgon blir det också en dag i hundgården, men det fungerar ju bra i och med att Provne är med. Jag får se hur det blir på fredag, jag är ju ledig från skolan då men börjar jobba klockan fyra. Jobbar till 8 ungefär. Så jag får se om hon får sitta i buren eller om hon får sitta själv i hundgården då. Therese och Provne åker ju hem på fredag, så valpis blir ensam hund igen.

Jag tror det är bäst om hon får sitta i hundgården, men ja vi får se. Viktor och Cornelis är ju hemma (mina bröder) så jag får väl deala med dem om någon bra lösning. Hon kanske kan sitta i buren en stund och sedan kanske någon kan passa henne? Eller om hon får sitta i hundgården en stund och sedan bli passad. Ja vi får se, vi får se. Min lilla vovve.







Inga kommentarer:

Skicka en kommentar