onsdag 19 januari 2011

Lill skrotan

Lillskrotan bara växer och växer. Äter, bajsar, kissar, leker, sover och VÄXER! :D Haha, min fina lilla tjej. Idag ska hon och Provne få sitta i hundgården undertiden jag är i skolan. Hon har fått sitta i hundgården ute lite då och då under veckan som gått (tillsammans med Provne då), vilket har fungerat bra. De leker och har kul. Fast Provne egentligen inte vill sitta där. Jag får lite "mammaångest" över att låta Ailo sitta i buren och hundgården, men samtidigt vet jag att hon har ett varmt ställe att vara på, att Provne tar hand om henne och att hon inte kommer må dåligt av det. Det är mer jag som mår dåligt av det. Haha. Livet är tufft och valpen måste börja lära sig att vara ensam snart, så det är bara att träna. Jag börjar ju 12 och slutar fyra, så det rör sig ju inte om så fasligt många timmar. Dessutom har hon börjat få vara någon timme ensam i buren här inne och att vara instängd i den under tiden vi äter middag vilket fungerar bra. Från början var det jobbigt att vara i buren men nu börjar hon slappna av och inse att buren betyder vila och lugn, så efter en stund somnar hon.

Om det bara rör sig om några få timmar vill jag hålla henne i buren men de dagar då vi (jag och familjen) är borta flera timmar så vill jag att hon ska få vara i hundgården eftersom då har hon en större yta att röra sig på och kan gå ut och kissa och bajsa. Och som sagt; VI HAR EN ISOLERAD LEKSTUGA SOM HUND HUS I HUNDGÅRDEN OCH I DET FINNS EN ISOLERAD "LÅDA/GROTTA" MED VÄRME! :) Så hon kommer inte att frysa! :)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar