torsdag 27 januari 2011

Hundtips

Jag är en utav många som köper Frolic som godis till min hund.

Eftersom min hund bara är en valpis så blir bitarna lite stora ibland. Det tar långtid att äta upp en godis och på morgonen när Ailo är morgontrött så spottar hon bara ut dem för att hon inte orkar tugga sönder dem. Hon älskar dem men är som sagt en morgontröttis och då blir bitarna förstora. Så ett tips är att ta fram en skärbräda och en bra kniv och helt enkelt dela några Frolicbitar på 4! Frolicpåsen räcker längre, valpen/hunden får inte så svårt att äta upp den (stora hundar äter ju upp dem snabbt och enkelt men små hundar och valpar kan ta betydligt längre tid på sig att tugga i sig en bit!) och man behöver inte känna att  man göder upp hunden lika mycket som när man ger den orginalbitarna varje gång. Självklart kan man ju dela andra hundgodisar också, vilket är mitt tips. Dela så räcker det längre!

Jag ställde mig till exempel nu i morse och skar upp rätt många Frolicbitar, då det kan vara bra att göra det en dag då man har tid och kan skära upp ett lite lager. Man behöver ju inte vända påsen ut och in och dela alla Froligbitarna. Det kan ju faktiskt vara lite skoj med variation av storleken också. Men ett litet lager som han har bredvid kopplet och riktiga Froligpåsen så att det är lätt att bara stoppa i fickan när man ska ut! ;)

2 kommentarer:

  1. haha, fel att bara trycka på den på mitten två gånger lite försiktigt så har man fyra bitar? ;D Så gjorde alltid jag. Kändes overkill att ta fram skärbräda och kniv för det :):) just my opinion.

    SvaraRadera
  2. Haha, ja kanske det :P Men frolicpåsen har stått öppen några dagar så bitarna hade hårdnat. Plus att jag är lat så jag orkar inte bryta i sär för varje gång, mer chill att göra allt på en gång och då är det bra med kniv och skärbräda ;)

    SvaraRadera