torsdag 20 januari 2011

The future

Första juni tar jag studenten och sen under början av sommaren tar jag mitt pick och pack och åker till min tremänning Jenny i Lidköping. Vovve och häst ska såklart också med på sommarens äventyr. Jag har nämligen fått jobb tillsammans med Jenny som städare på ett hotell! Kanske inte världens roligaste arbete; MEN det ger bra referenser och helt okej med pengar. Dessutom jobbar jag troligtvis mest tillsammans med Jenny. Yes, så ser det alltså ut. Jag, Ailo och Dóttla åker och gör södra Sverige osäkert. Jenny och hennes häst Anton kommer underhålla oss kungligt, dessutom bor vi ju på Jennys familjs gård (mammas kusins gård) och de har ett eget ridhus så jag kommer kunna träna både hund och häst otroligt bra där. Förutsatt att jag faktiskt tar mig i kragen och använder det! Hehe!

Jag vet inte riktigt vart det bär av efter sommaren, men jag har funderingar på att jobba i ett år. Såklart kommer jag att söka lite utbildningar till hösten, men det känns skönt att kunna ta ett år från skolan och att kunna tacka nej till utbildningar istället för att ångra sig när sommaren är slut. Jag har tänkt söka till personlig tränare, massör, nutrition, och ev. någon form utav hästutbildning. Men som sagt, mina funderingar nu är riktade mot ett jobbår och sedan mera plugg.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar