onsdag 3 november 2010

2/11-2010 arbete

Jag började longera Trú men det tyckte hon var en dålig idé då hon mestadels ställde sig och tittade på mig med förnärmad blick. Nej, idag vill jag inte springa runt och fjolla mig! Så då satt jag upp. Hon lyssnade superbra på tygeltagen och på skänkelhjälperna, dock fick vi fokusera lite mera på att hitta lite bjudning än att träna på stopphjälperna. Hon var väldigt samarbetsvillig idag och helt genommysig att sitta på. Det blev ett kort pass för oss då hon var så duktig, ca 20 minuter. Och under dessa 20 minuter är longeringen inräknad,och vi arbetade bara i skritt såklart. Vad jag fokuserar på just nu är att få henne att följa tygelhjälper, att förstå stopphjälperna och att hitta skritten framåt utan att hon ska vilja bli av med sadeln. Hon var verkligen duktig under det här passet och försökte inte bocka av sadeln eller något sådant, skönt!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar