måndag 11 oktober 2010

Skithäst

Kommer innanför dörren och det första jag får veta är att skithästen smulat sönder sitt nylagade rosa täcke till intet. Unsaveable. Mamma hade hittat henne intrasslad i det oigenkännliga täcket, tagit loss henne och slängt in täcket i stallet. Sedan har plutthästen fått stå ute i blåsten (och i de små regnskurarna) utan täcke en liten stund. Så när jag kom ut i hagen var det en liten tjej som var ivrig att komma in. Eftersom Dottlas bakben svullnar/blir galliga under natten när hon står inne så vill jag hålla henne på lösdriften oavsett klippning eller ej. Så nu står hon återigen ute med sitt nydesignade ylletäcke i äkta Pippianda och med ett stalltäcke utanpå, eftersom hennes två regn/snö-tåliga täcken är trasiga tack vare henne själv. Tanken är att även om stalltäcket blir blött så ska yllefilten värma lillplutten. Men vi får väl se, jag måste ju nu börja fundera på att bli täckesdesigner på heltid för att hitta något som passar min dam; som helst springer naken!

Bild på täcket som nu gett upp och inte vill återupplivas något mer!
Jag menar; Therese har lagat täcket tre gånger och jag har lagat det en gång, bara att inse att slutet är här nu!

Sadface!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar