fredag 15 oktober 2010

Eftermiddagen

Eftermiddagen spenderades tillsammans med Linnea som jag hämtade upp efter skolan. Vi gjorde först foderstater åt alla pållarna, och fina namnskyltar till boxarna. Sedan kokade vi koksalt och gick ut i stallet. Där mockade vi boxar och fixade  lite innan vi tog in alla hästarna.

Jag visade hur man ska sköta Wojjes sår och gick igenom allt som gäller i mitt stall, innan vi tog en lugn tur ut i höstvädret. Linnea promenerade med Wojje medan jag skrittade på Trú, i min äckligt snygga bonnoverall!





Förklaring till bilderna på mig och Tru: På bild 1 är hästen i rörelse därav den otroligt knepiga vinkeln. På bilden 2 stod Tru och nosade Wojje i rumpan och jag har precis börjat be henne att vända huvudet mot kameran, vilket hon gjorde precis efter knäppet och såklart fick hon helt hängande tygel då, tänkte bara förklara varför det ser ut som om jag drar henne i munnen! Jag är glad för varenda liten skitbild som jag får med mig och hästarna även om jag måste förklara mig lite. Hmm. Haha! Det är inte så enkelt att vara Linnea, tvingas fota med någon annans mobil och dessutom fota en nyfiken unghäst som antingen vill smaka på kameran, röra på sig eller nosa en annan häst i rumpan....

Trú var supercool och gick lugnt bakanför Wojje, på långa tyglar. Hon lyssnade fin fint på tygelhjälperna och var lugn hela turen. Duktiga lilltjejen! Dessutom verkar hon tycka att det är riktigt kul att följa med ut och skrutta lite. Något mer finns väl inte att säga...

På hemvägen körde vi ombytta roller;dvs, Linnea fick sitta upp på Trosan medan jag ledde Wojje, även det gick BRA! Åh, vad roligt det är med duktiga hästar och duktiga barn!







(Nej jag är inte riktigt klok som slänger upp tioåriga ungar på oinridna fyraåringar!)


5 kommentarer:

  1. Bella! en oinriden häst är en häst som ingen har suttit på! tru har du suttit på och jobbat lite mer hon är INTE oinriden bara inte så utbildad. ;)

    SvaraRadera
  2. Nej, en oinriden häst är en häst som inte vet vad det egentligen innebär vad det är att ha ryttare på sig. Tru är enbart sutten på, skrittad rakt fram, hon är fortfarande oinriden, skulle man sätta ut en annons skulle det stå "sutten på" nu. :)

    SvaraRadera
  3. jag tycker fortfarande att hon inte är helt oinriden. jag skulle skriva inridning påbörjad. ;)

    SvaraRadera
  4. Men om man skriver inridning påbörjad så är hästen fortfarande inte inriden eftersom det bara är påbörjad?:P Sutten på men inte riktig vet vad som gäller när det kommer till en ryttare på ryggen?:P

    SvaraRadera
  5. Precis, sutten på /påbörjad inridning är ju i princip samma sak. Men hästen är fortfarande inte inriden.

    Jag var liksom ironisk när jag skrev den meningen i inlägget. Inte skulle jag väl slänga upp Linnea om jag trodde att Trú skulle hitta på något. Allt beror ju på hästen, hur den är. Och med oinriden menar jag precis det, hon är inte RIDEN, hon är sutten på. Skrittad, inridning påbörjad, men det är inte samma sak som ohanterad.

    :)

    SvaraRadera