fredag 15 oktober 2010

Att slita sitt hår

Jag sliter mitt hår medan min lilla skitponny verkar roa sig kungligt. Vi har  kommit in i en period där ingenting fungerar, hon går emot precis allt. Idag blev än en dag med "voltarbete" då vi inte kunde gå på ett rakt spår för att hon hela tiden spände till halsen och snodde runt åt vänster. Jag provade då Therese metod men ingenting fungerade. Vi bara voltade, snurrade, voltade och snurrade hela tiden. Det värsta är nästan att Dottla kan gå snuskigt bra och mjukt och fint och helt underbart  i några steg innan hon bryter ut. Jag får kämpa en stund med att få lite kontakt med henne igen och då mjuknar hon igen, frustar som på rullande band. Frust, frust, oj vad skönt och kul det är. Och så fortsätter cirkusen. Jag vet inte vad det är, har min häst börjat leka med mig som hon gör när jag är på marken. I så fall är det ju lite positivt mitt i det negativa. Knäppa men älskade och underbara pålle. Jag måste hitta någon som kan inspirera och träna oss på ett bra sätt, personligt sätt! Och jag måste börja fundera på att köpa mig en hästfinka så jag kan ta mig till någon träning också!

Jag tror egentligen att det beror mycket på mig, att jag är lite små deppig. Men jag har funderingar på att bara lägga ner ridningen en stund igen och nästan bara gå promenader, jobba löst arbete, tömköra och liknande. Kanske lite åt agillity/bruks träning. Vi måste skärpa till oss och börja prata med varandra igen, börja ha kul. Just nu verkar bara min knasiga häst roa sig....

1 kommentar:

  1. Jag tycker det låter som att ni behöver hjälp att komma vidare nu. Man behöver lektioner och nya övningar för att man ska komma vidare i utbildningen du behöver antingen åka på kurs eller ta nån lektion. man behöver alltid lära sig mer. så antingen åker du på kurs eller så försöker du gå tillbaka och göra saker som ni kan komma vidare i utan hjälp. jobba från marken med konster och sådant tills du har möjlighet att åka på kurs.

    SvaraRadera