lördag 24 oktober 2020

Lugn

Efter en månad med ett känslomässigt kaos, med ångest och oro, med en kropp som varit på helspänn och uppe i varv, så känns det så skönt att jag äntligen får vara lugn. Att sinnet är lugnt och stilla, att kroppen är lugn, att huvudet inte är fullt av ett virrvarr av tankar. Allt är bara lugnt och stilla. Och jag känner tacksamhet, tacksamhet över nuet. Jag tog korten här nedan idag under min joggingtur. Jag njöt av den klara och krispiga luften, av snön som frasade under fötterna och av solen som värmde så gott i mitt ansikte. Och jag kände mig nöjd och glad, jag njöt. Jag fick en stund för och med mig själv, medan Otto sov och morfar underhöll Axel.






Efter joggingturen hann jag både köra yogapasset här nedan och duscha innan lilleman vaknade. Underbart! Nu ska vi nog gå ut och leka och njuta ännu mer av denna fina vinterdag. Sen blir det lyxmiddag här; ugnsstekt, fylld kalkon med hasselbackspotatis och murkelsås. MUMS!


I morgon blir det Leos lekland i Skellefteå. Vi lär ju vara helt slut efter det...

1 kommentar:

  1. Hhaha klart ni ska äta hasselbackspotatis ;) Hälsa kram mamma

    SvaraRadera