måndag 25 mars 2019

2 är fler än 1

Tvåbarnsmorsan lever livet... Eller har kämpat med en tvårstrotsig storebrorsledsen Axel och en ont i magen efter maten bäbisOtto. Yaaay! Barn är underbara men eftermiddagar som denna slipper jag helst...

Förmiddagen var underbar, dock! Då körde vi bilar, gick ut med hundarna på promenad, Axel lekte i den gigantiska vattenpölen utanför förrådslängan och Otto var nöjd i vagnen med en napp i munnen (vinst!). Grabbarna fick bada en sväng också och Axel var så nöjd när han fick hålla i lillebror nästan helt själv i badkaret. Så himla fin stund! Älskade barn!

Efter lunch började det gå utför. Lillebror sov och Axel såg på tv så jag passade på att skriva veckans matsedel och skriva inköpslistan till Johan som skulle handla efter jobbet. Axel ville ha uppmärksamhet och hällde ut allt lego i soffan, körde sedan genom hela legohögen med sina bilar och spred lego över hela golvet. Trots mina protester. Yippie! Jag älskar lego. Not. Därefter hade vi några diskussioner om dagens vilostund, inte så lågmälda precis. Och när jag äntligen fått Axel att acceptera att vi skulle ligga i sängen och läsa bok och han äntligen började slappna av, ja då vaknade lillebror och behövde ett blöjbyte och mat. Så var det bara att börja om med försöket att få Axel att vila. Tillslut hade både grabbarna somnat (mycket senare än tänkt) och jag fick börja med middagen. Väckte Axel (som har lång startsträcka efter vila när man väcker honom, helt annat när han får vakna själv). Trött grabb var på uselt humör och middagen blev till en diskussion. Känner mig verkligen som Mum of the year all ready... När Otto vaknat och ammat så kom magknipet som ett brev på posten och tiden jag tänkt spendera med Axel utomhus blev till tv-tid och soffmys för oss allihopa. Suck.

Johan åkte och hämtade en till vagn (nu äger vi 5 olika vagnar till våra två grabbar, att man behöver så många!??) och handlade mat efter jobbet så han kom inte hem förrän efter 19 idag. Hoppas på en lite bättre dag för oss allihopa i morgon!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar