fredag 18 december 2015

Fölis mår bra

Hej allihopa!
Pållen är fortsatt dräktig och mår gott, var på ultraljud idag och bebben sparkade och levde om där inne i magen! Härligt, nu kan jag känna mig lugn! Båda pållarna vaccinerades också så nu är Helgi redo för ännu ett år av träning och tävling. Lite lustigt att det blev precis på dagen som de vaccinerades, 18/12 både 2014 och 2015. Jäklar vad hästplaneringen går bra! Flyt med skoningar inför vintern och flyt med vaccineringsdag! Dock var dagens väglag inte att rekommendera med blixthalkan som kom, men med varningsblinkers, krypkörning och sunt förnuft tar man sig långt! Övervägde att boka om dagens vet-besök men det kändes otroligt tjorvigt nu inför jul och i januari kommer jag ha fullt upp. Så jag bestämde mig för att i alla fall köra till stallet, känna på underlaget, och ta ett beslut där. Konstaterade att jag nog skulle kunna köra till Kövra så jag körde upp släpet till vägen och promenerade ner och hämtade hästarna. Red Dottla och tog Helgi som handhäst och båda knatade så snällt in i transporten när vi kom upp. Bästa hästarna!

Har suttit och kollat upp registrering av föl och sådär och funderat lite kring sommaren. Känns bra!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar