tisdag 17 november 2015

Välplanerat

Igår kom snön, inte så mycket som jag hoppats på men plogbilarna har ändock fått jobba lite så jag ska inte klaga. Mina pållar stod inne i natt och serverades frukosten där inne i morse. Pernilla var nämligen inbokad i förmiddags, och kom och fixade till pållarnas hovar! Så nu är vinterdojjorna på ordentligt, brodden satte hon dit förra skoningen och nu satte hon dit snösulorna så nu är vi riktigt redo för vintersäsongen. Då det är plusgrader idag och snöstyltorna var ett faktum så kändes det himla välplanerat att få dit sulorna just idag så jag kunde motionera båda två i alla fall! TACK PERNILLA! Hur bra Hovslagare som helst!

Och motion har båda två fått, både igår och idag. Helgi fick en lite hårdare och längre tur igår så idag fick han gå en kort och lätt tur, och jag njöt av det fina vädret och vinterlandskapet! För Dottla var det tvärtom, hon gick en kort och lätt tur igår så hon fick gå en lite längre tur idag. Hon hade lite överskottsenergi så långsamt tempo gick det inte att hålla! Hehe! Men det börjar märkas att hon är dräktig, jag tycker magen börjat växa trots att hon bara är i månad fyra och kulmagen kändes tydligt under skänkeln idag plus att min bomlösa sadel glider fram... Rejält.... Revbenen känns tydligt än så hon har inte lagt på sig så mycket ännu ändå! Jag har tänkt hålla igång henne till februari och sen ställa av henne men jag får ju såklart känna efter hur hon känns och vad jag tror hon mår bra av. Nu i december ska båda hästarna vaccineras så jag tänkte passa på att kolla upp så fölet fortfarande ligger och växer i magen och att allt är okej med damen, men det tror jag nog!

Nu har jag precis ätit lunch, tacos! Mumsigt värre! Så nu ska jag ut och promenera med Ailo och Sita i det vackra vinterlandet som brett ut sig här. Njuta lite extra av att solen skiner innan ett kortpass jobb väntar! Ha det gott mina fina vänner!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar