lördag 16 februari 2013

love

Klev upp vid sju i morse, härligt! Varit så sjukt bra väder idag så jag har passat på och varit ute med goa vänner. Först red jag ut på Dottla med Sonja som handhäst. Båda damerna skötte sig superbra, jag är till och med riktigt förvånad över hur bra Dottla gick. Lyssnade riktigt bra och var bara allmänt schysst fast att vi hade Sonja på linan med oss. Hjärtat gjorde glädjeskutt i bröstet, så bra kändes det! Ailo följde också med och var så nöjd över att få komma ut och sträcka rejält på sig.

Bild från förra hösten tror jag,  från Örslösa.

Bild från förra hösten tror jag,  från Örslösa.

Vi red hem till Elin, väl på gården plockade jag fram telefonen och ringde till Elin som fick kika ut genom fönstret och bli lite överraskad. Hehe. Såklart följde hon med hem på snälla Sonja. 

Jag blev helt överlycklig när vi blev omkörda av några bilar samtidigt som det dundrade förbi snöskotrar på ängen bredvid och Dottla  brydde sig knappt. Ökade på stegen lite granna. Och hon brydde sig inte alls när en bil med släp for förbi. STOLT MATTE! Det känns äntligen som att min häst börjar bli häst! 

När vi kom tillbaka till stallet slängde vi ut pållarna i hagen igen, eftersom det var så himla fint väder och de inte var så jättesvettiga så slapp de täckena. Härligt tyckte Dottla som gick och rullade sig rejält efter en liten stund. Jag och Elin knatade in, fikade lite och tog sen ut vovvarna på en spark-tur till Maria som satt ute och eldade i finvädret. Satt och mös och hade det gott en lång stund innan vi gick in och hälsade på Tuva, Marias systerdotter. Goknul. 

Nu ska jag fixa mig i ordning för jag ska på date. Date med min fina, älskade J. 

Lyxigare liv?


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar