torsdag 24 januari 2013

Sadelfunderingar


Klicka på bilden för att komma till hemsidan!
Har funderingar på att köpa en sådan här sadel till Sonja längre fram, tycker de ser sköna ut, men jag vet ju inte hur passformen är på dessa. Är ju väldigt billiga sadlar, är det någon som vet om de är okej? Eller är de bara skit? 

Det står så här, om dem, på hemsidan:

 Bomlös syntetsadel inkl matchande sadelgjord & stigläder

Denna bomlössadel är helt i syntet, uppbyggd på Memoryfoam vilket gör den mycket mjuk & flexibel.
Den anpassar sig till hästens form och eliminerar alla tryckpunkter, vilket gör den till en mycket bekväm sadel både för häst och ryttare
* Vikt ca 2kg* Avtagbart säte med kardborre, mjukt och tvättbart.
* Justerbara stigläder ingår
* Matchande sadelgjord ingår
* Schabrak/pad är inte nödvändigt med denna sadel. Om du fortfarande vill ha ett schabrak/pad kan du använda någon tunnare filt eller engelska schabrak.
* Handgjord av sadelhantverkare
* Sitsen är djup och mycket bekväm att sitta i
* Anläggningsyta ca. 55cm

Färger: Svart, Brun, Beige, Röd, Blå, Orange, Grå, Gyllenbrun, Lila & Rosa
Storlek: 16", 17", 18". 



Vilken färg skulle passa Sonja? 



Själv funderar jag på röd, brun, beige eller svart.


6 kommentarer:

  1. Brun eller beige skulle passa bäst på lill skrutten :) eller kanske lila?? ;)

    kraaam från linnea

    SvaraRadera
  2. Jag röstar på brun eller svart, mesiga jag ;-) För några år sen hade jag kanske röstat lila också ;-)
    Förresten kom jag att tänka på Wintec, om du fortfarande funderar på bomsadlar. De finns till bra priser begagnat och är rätt svängda, man kan byta koppjärn och de blir därmed mer svängd desto bredare de blir. Hade en sådan på ponnyn men den blev för svängd, dock låg den fint på breda/svängda ponnyryggar. :-) Kram Sanna

    SvaraRadera
    Svar
    1. Haha tack för svaret, Sanna! :) Har haft en wintec här fram till i julas, la upp den på Sonja och konstaterade att den låg dåligt. Hade inte spelat någon roll om jag provat att byta kopparjärn på den. Dock tror jag det var islandsmodell, och den låg okej på Dottla :)

      Radera
    2. Okej, ja sadlar är en djungel, kan inte räkna hur många jag köpt genom åren...
      Men den bomlösa såg ju trevlig ut, lite nättare i modellen än vissa andra och det känns positivt :-)

      Radera
  3. Ja verkligen! Ja, jag tycker om modellen. Ser ju bra ut iaf :)

    SvaraRadera