fredag 4 maj 2012

run

Cyklade 2 mil i onsdags, fram och tillbaka till Stadt, och promenerade 5 km. Igår promenerade jag 5 och idag sprang jag 5. Alltså 3.5 mil motion på tre dagar. Gött! Och idag var första löparrundan på lite drygt två veckor. Jag har varit förkyld så att träna har inte fungerat, förutom promenader och någon cykeltur då och då. Så idag fick jag äntligen på mig gympadojjorna och kunde sticka ut. Struntade helt i tempot och satsade på att ta mig runt femman utan att stanna och vila. Och jag klarade det. Trots att jag fortfarande hostar lite slem då och då och näsan överproducerar snor lite av och till så tog jag mig runt. Skönt! Och eftersom det gick så bra kunde jag inte hålla mig utan tog och körde lite styrka när jag kom hem. Har ju införskaffat mig 2 kilos hantlar och de fick premiärköras. Härligt. Funderar till och med om jag ska ta cykeln till Harrys ikväll, men vi får se.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar