tisdag 19 juli 2011

Den lilla grå damen

Fick sig ett skrittpass för en stund sedan. Lugnt, avslappnat och med en harmonisk känsla. Gick superbra. Som jag nämnt tidigare känns det som om vi verkligen hittat rätt nu. Akademiskt här kommer vi! Haha, dock är vi nybörjare som in i bänken och detta var kanske vårt 4 pass, men det känns kul och det känns framför allt BRA. Jag får en sådan bra respons av Dóttla. Och det känns som om jag har hittat oss. Som om jag hittat lugnet i oss. Livet går upp och ner och hit och dit, men ibland så känner man den där känslan av att bara ha hittat rätt. Men som alltid förändras man ju alltid, man lär sig nya saker och man blir nybörjare på nytt. Men just nu känns det här rätt, det känns bra. Det känns mjukt. Och dessutom kommer vi ju inte bara rida på i skritt utan vi kommer ju ta många galna och fartfyllda uteritter, lugna promenader, något gångartspass på ridplanen och grymma körturer, såvariationen fortsätter på alla möjliga roliga sätt. Men många skrittpass kommer det bli framöver, just so you know.

Dagens skrittpass innehöll i varje fall:

  • Halter
  • Varierande volter 
  • Öppnor
  • Arbete mot samling/samling (korta skrittsteg)
Och vi höll väl på i 20 minuter. Det som behövs för oss nu, annars får jag ett huvud som inte hänger med och en förvirrad häst. Senare ikväll ska vi köra en sväng för att testa bakselen. Ska bli kul!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar