torsdag 16 juni 2011

Still, I am alive!

Hello! Nu har det varit tyst här några dagar. Det beror på att min dator tid krymt till minimum. Ganska skönt att inte sitta framför dumburken så ofta och så länge! Dock lite tråkigt att jag inte har bloggat. Igår följde jag med familjen Nyström på grannens studentfirande. Riktigt kul, trevligt folk! Annars har vi fortsatt stöka på med det som behövts göra i stall, hus och hagar. Mest hus och stall. Det är nu hagarna ska börja på att fixas. Jag har konstaterat att Nyströms bara har haft snälla och trevliga hästar hittills. Som inte sprängt staket eller klivit ut genom förstora glipor i hagen. Behöver jag nämna att staketen är katastrof för min pålle? Det är inte ens någon idé att sätta ström på hagarna som de är nu då tråden allt om oftast lindats runt träd eller trästolpen. Plus att alla trådarna går kors och tvärs. Suck.Vi går ju inte göreslösa i alla fall! Förutom hus, stall och hagar så behöver vi fixa lite med vår just nu knappt synbara trädgård (den är klippt med gräsklippare men ogräset växer på trevligt otillgängliga ställen!) och dessutom vattna ridhuset innan användning pga värmen. Dessutom tar vattningen av ridhus ca 1 timme och måste verkligen göras innan användning. Då kan ni tänker vad duktig jag kommer att vara på att vattna efter denna sommar! Jag kommer vara en grym stall-och ridanläggningsskötare efter det här.

Men förutom allt jobb-jobb som finns att göra så har vi ju 3 hästar att motionera. Så vi har gjort ett schema åt hästarna som vi följer. Det är öppet för förändringar men följs så gott det går.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar