fredag 27 maj 2011

God is pissing on us

Regn, regn och mera regn. Välbehövligt för växterna, tråkigt för oss andra.

Vid kvart över 12 idag tog jag på mig regnkläder och tog på Ailo reflexer och så tog vi en långprommis med lite hjärngympa. Vi tränade på plats (typ fot) och det gick faktiskt riktigt bra för att vara bland de första gångerna vi kör. Vi körde någon sitt och stanna övning men vovve liten gillar inte blötmark så vi skippade efter något försök.

JAG I REGNKLÄDER

AILO I REFLEXER




Promenaden blev nästan två timmar lång och på slutet var Ailo väldigt blöt och började se frusen ut så då ringde jag till Viktor som fick motionera min bil en kortis. Hemma igen stoppade jag in vovveliten i duschen och sköljde bort lera och kyla. Ailo var ganska nöjd efter duschen, men det var inte jag. Fram med hårfönen och lite mera psykiskträning för Ailos del då jag var fastbesluten att torka henne så torr och varm som det gick. Det gick också bra, dock gillade inte Ailo hårfönen så lite  tänder visades och hon snappade lite efter den. Men torr blev hon! (Jag körde på lägsta värmen, fönade bara någon minut, höll hårfönen en bit ifrån och blåste runt med fönen hela tiden så hon kunde inte bränna sig eller bli för varm). Annars ligger hon och skakar när hon är blöt.

När Ailo fått sin dos av uppmärksamhet så lämnade jag henne inne och tog tag i hästbiten. Mockade boxar, gjorde i ordning kraft och när Sara kommit så plockade vi in alla tre hästarna och täckade av dem. Jag tog ut Dóttla på en racer-runda runt kr-rundan då vädret var som det var och är som det är. När jag red iväg så åkta Sara hem igen så jag fick äran att fixa pållarna när jag kom tillbaka. Liten grå stretchades igenom, Wojje och Chefen täckades och sedan slängde jag ut allihopa igen och fixade klart stallet inför natten, nu är det bara att ta in hästarna ikväll.


Och så är det med det!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar