fredag 11 mars 2011

Goder morgon

Min hund ligger och snarkar gott på mina knän. Mysigt. Jag har varit vaken sedan 06.30 ungefär. Jag klev upp och morgonpinkade hundarna och gav hästarna frukost. Sedan hamnade jag och valpis i sängen igen. Har dock inte somnat om alls utan jag har varit duktig (läs: för pigg för att somna om) och läst ut boken; Valpskolan körkort för hundägare, skriven av Barbro Börjesson.


Riktigt bra och intressant bok, starkt rekomenderad! Jag fick låna den plus två andra böcker och ett häfte av Anette som jag kommer läsa igenom snarast möjligast. Hittills har jag bara fått del av bra kunskap och hoppas på att ni som följer min blogg och har hund finner mina tips bra. För jag vill gärna tipsa om denna bok till dig med unghund och valp!  Den är dessutom ganska tunn och går snabbt att läsa sig igenom. Jag kommer nog att försöka införskaffa mig en egen upplaga då den hade många bra övningar beskrivna! 

De två andra böckerna heter Inkallning, så mycket mer, skriven av Memea Mohlin och Aktivitetsboken, skriven av densamma. Jag återkommer med vad jag tycker om de två böckerna när jag läst dem men de verkar också väldigt bra.

Häftet har Anette själv gjort och det är lite snabbinfo om valpträning i allmänhet! 

Nu ska jag ner och käka frukost innan jag sticker ut i solskenet och inväntar Linnea plus en rundbalsleverans! ;) 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar