torsdag 17 februari 2011

nOt a happy day!

Hade ju gjort en jättebra powerpoint och skrivit en bra redovisning. Kommer till skolan och har då glömt kompendiumen hemma, de som jag tänkte att "lyssnarna" skulle få ta. Min bästa mamma fixar biffen! Nåja, stressar som satan och får prova power pointen på skolans dator, den fungerar! Hurray! Dock var den lite annorlunda mot hur den skulle vara egentligen, bilderna kom in i bild för snabbt och lite sådant. Små fel men så otroligt störande när jag lagt ner några timmar för att få det exakt som jag vill ha det och så tjorvar skolans program till det i alla fall, trots att jag sparade det i en "gammal version" bara för att. Skolans program suger! Aja. Går inte att göra något åt sådant så klistrar på det där bra humöret i alla fall och är redo att köra järnet redan 5 i. Väntar på att folket ska komma. Men vad händer? Jo allt som allt är det 6 personer som lyssnar på min redovisning. Yaaaay. Min mamma, min klasskompis Linn, min mentor (och handledare) Maria och tre stycken från kulturtvåan. Två av dem kom sent. Kul att faktiskt vara förberedd och allt och så kommer bara 3 pers (ja de andra räknas inte riktigt då Linn hade före mig och min mentor måste vara med på andra, och ja, mammor är ju mammor!) Så jag blev väldigt besviken, eller ja. Det kändes bara lite udda att stå och dra en seriös redovisning för sex personer, då de tre okända dessutom satt långt bak så att jag var tvungen att prata med hög redovisningsröst trots att det bara kändes knäppt. Så ja, besvikelse över redovisningen.Det var dock roligt att det var några som kom! Missförstå mig rätt. Men men, lyssnade runt på lite av de andra redovisningarna vilka var grymma! Bra jobbat tjejer och killar!


Nu har jag lagat mat, soppa, vitlöksmackor, fiskpinnar och kokta potäter. Så gott så! ;)

3 kommentarer:

  1. Du är den bästa Bella..
    Det kom inte så många på din redovisning men du bäst en då...
    var stolt över allt jobb som du har lagt ner och strunta i dom som inte kom det du har gjort var bra...

    JAG GILLAR DIG INTE BARA FÖR VEM DU ÄR UTAN FÖR VEM JAG ÄR NÄR JAG ÄR MED DIG.

    SvaraRadera
  2. Jag har genom åren lärt mig en sak och det är att glädjas åt dem som kommer (även om det inte är många) och strunta i resten (det är ju faktiskt mest synd om dem :) DU var för övrigt superduktig och det säger jag inte bara föra att jag är mamma.

    SvaraRadera
  3. Men det känns ju inte så mycket bättre när jag vet att det blivit bättre om fler kommit, jag hade liksom gjort ännu bättre ifrån mig då. Inte känt besvikelsen över hur få som kom. Och att det dessutom var ca 30 pers på de andras redovisningar hjälpte ju inte heller.

    SvaraRadera