lördag 19 februari 2011

Life as it is

Har pratat i telefonen hela dagen, ungefär. Ibland är behovet av att prata väldigt stort även här ute i Börön, men det ser ut som om jag har jobb helgerna under vecka 10, 12, 14 och ev. 16. Min kompis Elin fick nämligen jobb idag, fast jobb i Vemdalen, så hon flyttar lite abrupt imorgon. Vilket gör att jag måste ta hennes plats i Vinterparken. Ja, jag säger ju inte nej till 100 kr timmen för att sitta i bodarna och sälja mat. Gött. Så ett tag framöver kommer mitt liv att vara ännu mera intensivt med jobb, men så otroligt skönt med lite pengar som rullar in! Det blir ca 1200 kr efter varje jobbad helg, plus att jag samtidigt jobbar normalt på Sibylla. Så cash får jag in nu. SKÖNT! :) Men som sagt, nu måste jag prioritera saker och planera min tid! Jag måste strukturera upp och verkligen välja bort datorn, plugga, jobba, fixa hästarna och ta hand om Ailo måste få ta sin tid. Yepp. Men om det rullar på fint kan jag nog köpa min fina fantastiska klänning och gå på balen, jag ska dock inte ropa hej förrän jag har tagit mig över bron....



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar