fredag 14 januari 2011

The plan

Min plan  för Ailo


Hon ska bli min stall/följa med hund som får följa med ut på ridturer och på stadspromenader. Vi börjar träna detta redan nu. Hon är med ute i stallet och får följa med ut på kortare och lugna ridturer/promennader med hästarna. Just nu ligger all min fokus på henne (då Trú åkt hem) men Dóttla kommer få mer och mer tid ju äldre valpen blir eftersom hon förhoppningsvis kan sitta i buren medan jag är ute på träningspass med D. Med buren menar jag inte hundgården utan en vanlig hundbur i metall som är ca 1x1 m stor och som ska stå inomhus eftersom hon är  korthårig. Kortare stunder kan hon snart sitta ute i hundgården (där det finns ett hus med lite värme i) och när hon vuxit klart får hon följa med ut på mina stalläventyr på riktigt. Trots att hon bara är 4 månader (snart!) så gillar hon att hoppa. Eller rättare sagt; hon gillar att hoppa upp på saker såsom stolar och soffor osv. Så när hon blivit nog gammal kan vi nog börja träna lite agillity för att se om det finns någon glädje i det. Så hon kommer alltså att få vara en typisk stallhund som får springa lös på gården, följa med till staden, träna lydnad och agillity samt bara vara hunden som hänger med på stranden och lever livet. Vi tar livet som det kommer, och självklart blir det många härliga nätter i min säng tillsammans under tiden vi leker oss fram!

Typ så. Vi chillar, leker och har kul!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar