torsdag 11 november 2010

schneee schnee

Igår kom snön. En dm snö ligger nu utanför mitt fönster. Ganska skönt faktiskt! Nu är det inte lika mörkt på kvällarna...

Igår fick hästarna komma in runt 12.30 och stå inne till 20.00. Angie kom och verkade Trú igår och tar Dottla och ev. Sia nästa vecka. Beroende på om Sia flyttat eller inte. Trú fick vila igår då det var sådant skitväder och hon skulle bli verkad och kan vara ganska bråkig speciellt när hon blir trött. Men igår stod hon riktigt bra, både jag och Angie blev förvånade! Haha lila unghästen börjar bli stor. Min träning har alltså gett resultat.

Under tiden Angie var och verkade Trú så gick jag och la ut hö i foderhagen. Sen när jag släppt ut hästarna  gick jag in och tittade på en film för att låta dem gå och äta i ca 2 timmar. När jag sen kom ut och skulle köra bort hästarna från balen, ja då visade det sig att jag hade glömt att öppna in till den så det stod 4 hungriga hästar utanför. Grattis Bella. Det var alltså bara att slita loss en massa hö från balen och portionera ut till hästarna i vanliga hagen. Jag som verkligen legat och väntat på att få köra ut dom så att jag snabbt kunde få gå och lägga mig. Yaaaaaaay. Haha, det tog ju i alla fall inte allt för lång tid att göra i ordning höhögarna.

Nu ska jag snart ut och jobba med Trú innan jag beger mig till jobbet.

Puss och hej, leverpastej!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar