måndag 8 november 2010

lilltösen

Igår red jag Trú medan Therese tömkörde Wojje. Det gick bra. Jag ledde henne en bit först, spände åt sadelgjorden och hoppade upp. När jag kommit upp i sadeln blev hon lite spänd och ville inte riktigt lyssna men efter kanske 5 - 10 min släppte det och hon började förstå och vilja göra det jag bad om. Inte ett endaste litet bocksprång under hela turen, bara lite rusk på huvudet 2 gånger då hon tyckte att jag krävde lite mycket. Lite bebisprotester alltså. Annars flöt det på bra och hon sktittade på framåt. Det blev 5 meter trav på en äng också innan jag hoppade av och lät henne gå utan ryttare. Ca 1 timme var vi ute och jag satt väl på i kanske 40 minuter? Jag promenerade ju i början och sedan hoppade jag av och lät Trú vila lite medan Therese arbeta Wojje på en äng.

Dagens utrustning:
Wojjes träns
Dottlas nosgrimma
Repgrimma med tyglar
Min sadel

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar